تنظيم خواب در ماه رمضان

فيلم عكس اس ام اس

تنظيم خواب در ماه رمضان

 

تنظيم خواب در ماه رمضان

اگر خوابتان در ماه رمضان تنظيم باشد خستگي و بي حوصلگي كمتري خواهيد داشت.

 

تنظيم خواب در ماه رمضان

اگر خوابتان در ماه رمضان تنظيم باشد خستگي و بي حوصلگي كمتري خواهيد داشت.

 با يك برنامه ريزي دقيق و رعايت نكات ساده مي توانيد خودتان را با اين تغييرات هماهنگ كنيد، به راحتي روزه بگيريد و از مزاياي معنوي اين ماه بهره بيشتري ببريد.

 

تنظيم خواب در ماه رمضان

_ تغيير زمان صرف وعده هاي غذايي در ماه رمضان مي تواند خواب افراد را تحت تأثير قرار دهد. افراد روزه دار بايد به منظور صرف وعده سحري قبل از اذان صبح از خواب بيدار شوند و غذا بخورند. اين امر باعث مي شود چرخه خواب در ماه رمضان مانند روزهاي معمول سال نباشد. به عبارت ديگر خواب به صورت مداوم نباشد.

_ در اين ماه رمضان علاوه بر وعده هاي غذايي ساعت خواب هم تغيير مي كند. شب زودتر بخوابيد تا بتوانيد يكي دو ساعت قبل از اذان از خواب بيدار شويد. بلافاصله بعد از خوردن غذا دراز نكشيد، اين كار باعث سوء هاضمه و برگشت غذا از معده مي شود.

_ روزه داري ماه رمضان منجر به تأخير در چرخه خواب و بيداري، كاهش خواب عميق و كاهش هوشياري در طول روز مي شود. عوامل گوناگوني از جمله الگوي دريافت رژيمي، تغييرات هورموني و استرس مي توانند كميت و كيفيت خواب را در ماه رمضان تغيير دهند.

_ در ساعات ديگر روز به اندازه كافي بخوابيد تا سحر خواب نمانيد يا از شدت خواب آلودگي از خوردن سحري منصرف نشويد.

_ ساعت هاي اوليه روز، بهترين زمان براي فعاليت هاي فكري است. بهتر است اين ساعت از روز بيدار بمانيد و كارهايي كه احتياج به تمركز و قدرت فكري بيشتري دارند را انجام دهيد و در ساعت هاي انتهايي روز بخوابيد. بعدازظهر و قبل از افطار كه كم انرژي تر شده ايد و قند خونتان پايين آمده، زمان مناسبي براي خواب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.